Exit

Leer van vertrekkende medewerkers met de nieuwe Exitmonitor

Met het medewerkersonderzoek van InternetSpiegel blijf je in contact met medewerkers tijdens alle fases van de employee journey. De employee journey breng je nu nog vollediger in beeld met een nieuwe vragenlijst: de Exitmonitor. Ontdek hoe je met de Exitmonitor kunt leren van de feedback van vertrekkende medewerkers.

Hoe komt het dat medewerkers vertrekken uit de organisatie? Heeft het te maken met werkdruk, de hiërarchie, de cultuur, een gebrek aan doorgroeimogelijkheden of de inhoud van het werk? Of is het juist het aanbod vanuit een nieuwe organisatie wat de doorslag geeft om te vertrekken? De Exitmonitor brengt de zogenoemde push- en pullfactoren in beeld die eraan bijdragen dat een medewerker vertrekt. De Exitmonitor richt zich ook op medewerkers waarvan het tijdelijk contract is afgelopen of die met pensioen gaan. Hoe hebben zij de organisatie ervaren en zijn zij begeleid in de laatste maanden voorafgaand aan hun vertrek? Tot slot meten we ook of vertrekkende medewerkers ambassadeurs zijn voor jouw organisatie. Inzichten uit de Exitmonitor kunnen helpen om medewerkers langer in de organisatie te behouden, maar ook om nieuwe medewerkers te werven.

Download de flyer over de Exitmonitor

Wat levert de Exitmonitor op?

  • Verbetertips van vertrekkende medewerkers
  • Inzicht in hoe vertrekkende medewerkers terugkijken op hun baan
  • Input voor interventies op het gebied van loopbaanontwikkeling
  • Inzicht in de ervaren cultuur en de thema’s inclusiviteit en diversiteit
  • Input voor effectieve arbeidsmarktcommunicatie
  • Inzicht in uitstroomtrends
  • Inzicht in verschillende typen vertrekkers

Meer weten over de Exitmonitor of deze inzetten in jouw organisatie? Neem contact op met jouw contactpersoon binnen Effectory of mail naar InternetSpiegel@effectory.com